gravid igen!?

Ända sedan Louisa föddes har jag varit livrädd för att bli gravid igen. Inte för att något med graviditeten var hemsk, inte heller förlossningen, det är bara det att jag vill ge Louisa min odelade uppmärksamhet ett bra tag innan tanken på syskon kommer på kartan.
Jag är verkligen jätte rädd ska ni veta.. Så pass rädd att såfort jag ens ser Max klä av sig vill jag kasta armarna om mig själv och skrika "NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ" jag vill inte!! Jag är rädd för att bli gravid bara av att se honom naken. Kan inbilla mig att jag kände en spark i magen ibland. Jag är ju knäpp! Självklart finns det egentligen ingen chans för mig att bli gravid igen, det har vi sett till, men själva tanken!

Knäpp kanske är en underdrift?


Det är ju bara att göra abort om du skulle råka bli gravid, eller skippa att ha oskyddat sex.

2010-04-19 // 13:38:52
» Luisa

hahahaha guud det är EXAKT samma här även fast min dotter blir ett år snart!

2010-04-19 // 14:08:10

förstår dig precis

som kommentaren ovan skrev så är det ju inte riktigt att man "bara" gör abort heller.

2010-04-19 // 15:12:44

Fin blogg =)

2010-04-19 // 15:52:37

Anonyma kommentaren högst upp:

Hon skrev ju att dom sett till att det inte blir en till bebis = dom skyddar sig. Och nej, det är inte bara att göra abort.

2010-04-19 // 15:58:46

Åh hjärtat! Förstår att du är rädd du är inte alls knäpp! Har du funderat på något brabra preventivmedel? Spiral eller något?



SV: De båda bärselen jag spanat kostar 250:- , men ena är 2 år gammal och den andra vet jag inte. Så känner du att du ej vill sälja din "så" billig behöver du ju absolut inte göra det :) Du kan gå in på blocket och se, flera bärselen säljs lite dyrare så om du ej har andvändning för den lägg ut den för 600-700:- :)

2010-04-19 // 16:04:12

Haha söta klara, det skulle väl vara illa om man blev gravid av att bara kolla på killen sin .:)

2010-04-19 // 16:05:22
» Tova

Haha, jag kan också känna inbillade sparkar ibland!! Och även om jag älskade att vara gravid så tror jag INTE min kropp eller psyket är redo för ett till barn just nu, hehe...

2010-04-19 // 16:12:24

Jag kände lika dant i början med Isa. Jag tror jag testade mig tre gånger för säkerhets skull.

Det går över tack och lov, men det är jobbigt ett tag.

Jag kan fortfarande ibland inbilla mig att jag känner sparkar, men det är nog bara bubbel i magen man känner då.

Jag kommer förövrigt ner en sväng i maj, berättar mer sen.. kraam.

2010-04-19 // 19:13:27
» sanna

okej.. BAARA att göra abort.. fyfan!



jag förstår precis hur du menar.. haha jag har typ också inbillat mig att d sparkar ibland! men de e omöjligt här med:) tror det är just för att man känner att man vill ge den lilla man har nu all sin tid:)



söt hon e liltjejen:)

2010-04-19 // 19:31:57

Jo jag förstår va du menar! Jag blev jätterädd här om dagen... jag fick min mens 1 månad efter förlossningen och sen efter det har den inte kommit tillbaka =S Gjorde 2 grav test men negativ..pusht men sen inget så min Bm gjorde också 2 grav test på mig och negativ! Sköööönt! Men än ingen mens...har aldrig längtat så efter att få se lite blod i trosorna =)

2010-04-19 // 19:35:44
» Lisa

Förstår precis vad du menar, jag känner likadant och min lilla blir 13 månader imorgon :) Att jag fortf inte fått tillbaka mensen gör det ännu svårare. Fast nu börjar det att avta lite, alltså tankarna och känslan att vara gravid. Tack gode gud för det :)

2010-04-19 // 22:40:30

Förstår dej precis! Har själv redan gjort 6 st gravtest och Vincent är 3 månader, så du är inte ensam om dom tankarna. (Har inte ens haft oskyddat sex, men ändå tror jag att jag är gravid)



Kramar!



2010-04-22 // 07:50:51

Förstår dej precis! Jag har redan gjort 6 gravtester och Vincent är 3 månader... (har inte ens haft oskyddat sex, men inbillar mej att jag är gravid ändå)



Kramar!

2010-04-22 // 07:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback