att räcka till

När man är mamma tror jag att det är viktigt att veta att man själv räcker till. Att känna sig säker i sin mammaroll är nog avgörande för ens bebis välbefinnande i grund och botten. Om man själv kan andas djupt och känna- jo men jag är den som kan min bebis bäst, jag är den som kan ge mest tröst, så tror jag att man har halva jobbet gjort. Inte därmed sagt att man bara har en problemfri uppgift, ens barn kan ju vara gnälligt och det kan vara dittan och dattan.
Men jag tror att man kan påverka ens bebis genom att själv försöka göra sig till den ultimata föräldern, vilket man kan bli av att själv känna att man känner sitt barn.

Jag vet att jag inte alltid kommer veta vad som är bäst för min dotter, jag vet att jag kommer känna mig rådvill och vilse. Men jag vet att jag är hennes största stöd och trygghetskälla, och att min närhet, kärlek och mitt lugn ger henne en trygghet att utgå ifrån.

Det känns fantastiskt att känna att jag själv är en riktigt bra mamma!




» cili

sv: härligt att du fick börja med en drömbebis! :D min äldsta brorsa var tydligen ett skrikigt barn med magproblem så mamma blev chockad när nästa brorsa kom som var helt tyst jämt ;) absolut, det tror jag också att man gör. :)

2010-04-11 // 21:44:18

sv: tack för ditt svar! Han har fått feber nu och hostar massvis, peppar peppar att det int bli med är så! kram

2010-04-11 // 21:52:57

en liten fråga bara, var lillan planerad? :)

2010-04-11 // 23:03:16

haha tack! :)

de köpte michelle (hon på bilderna) ifrån USA, så tyvärr finns dom inte här. ja dom är verkligen super härliga :)

2010-04-12 // 00:22:07

Det har faktiskt inte löst sig. Jag har gett upp, men fy vad jobbigt det känns när jag så gärna vill.. Kram

2010-04-12 // 09:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback