vart ska det komma ifrån?

När jag tänker på framtiden med vår dotter, är det en hel rad med saker som jag kommer att behöva kunna. Jag ska kunna veta hur mycket kläder som är lagom på min vinterbebis, känna igen skrik, byta blöja. Allt detta antagligen samtidigt som något annat sker.
Ibland tänker jag bara på hur jag ska finna allt det, veta hur jag ska göra. Sen slås den tanken bort, som av automatik. Det känns som om det definitivt bara kommer finnas där, att det instinktivt bara dyker upp och att min kropp kommer sköta allt det där.

Så visst är jag nervös hur jag ska klara av en vardag, ensam med ett spädbarn, jag är orolig hur jag ska klara av det, hantera det. Men någonstans i bakhuvudet vet jag att det kommer gå så bra, och jag blir alldeles kolugn och min längtan intensifieras ännu mer.


Du har inget att oroa dej över. När bebisen väl kommer så kommer du att veta allt! :D Tro mej.! Moders instinkten vet vad ditt barn vill ha.

2009-10-22 // 00:05:18

Ja konstigt nog vet man liksom allt det där automatiskt! Jag är fortfarande LIVRÄDD inför allt jag inte vet hur jag ska göra med gällande min dotter, men när det väl händer nåt så vet jag ändå alltid vad jag ska göra, är jättekonstigt men det är verkligen så :) Innan var jag jätteorolig över att jag inte skulle kunna veta när hon var trött, eller om hon var hungrig, om hon hade ont, osv... Men nu bara kan jag allt det, så jag antar att det mesta som kommer komma framöver också kommer lösa sig. :)

2009-10-23 // 12:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback