underbara barn

Som sagt var vi på Underbara Barn mässan idag och kikade.
Vi blev lite sena pga. parkeringskaos så vi missade första fem minutrarna av föreläsningen vi skulle gå på. Väl inne på föreläsningen var det en barnmorska som pratade om livet med en nyfödd, tex. amning och kontakt med det nyfödda barnet.
Denna föreläsning kan jag varmt rekommendera då jag faktiskt lärde mig småsaker som man annars inte tänker på. Som t.ex hur man ska hålla barnet under amning och att man får ta allt i egen takt. Hon gav råd om amning men även råd för ens partner för hur den kan bete sig för att underlätta, vilket partnern oftast måste fokusera på den allra första början när barnet är fött.
Sedan strosade vi runt och kikade på själva utställningarna. Ni kan ju själva tänka er vad som fanns där. Där fanns barnvagnar, barnkläder, försäkringar för gravida och en massa massa mer. Allt är till rabatterade priser verkar det även som. Denna del gav mig inte särskilt mycket då vi redan fixat barnvagn och bestämt oss för säng och nu även ska få en bilbarnstol.
Men för den intresserade och sökande är utställningen en väldigt givande utställning och försäljning.

Att komma in på mässan kostar 140 kronor per vuxen. Jag vet inte om jag tycker det var värt det. Det hade nog varit mer värt om det vore så att vi faktiskt letade efter barnvagn och dylikt.
Däremot är föreläsningen väldigt bra. Det fanns även en annan föreläsning som var om förlossning men som började halv elva. Kan tänka mig att den också var en bra information för oss gravida.


Tack :) Grattis själv! Ser att vi är ungefär lika långt gångna.. är allt bra med dig?

2009-10-03 // 20:58:05
» Tova

Hejsan, mysig blogg :)

funderade också lite på att gå till den där mässan.

Väntar mitt första barn (en pojke) i januari, ska bli sååå spännande :) vet ni könet?

kramar!

2009-10-04 // 13:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback