svininfluensan

Vaccination eller inte?
Vad är rätt?
Vad faan ska jag göra?


Hjälp mig i denna enorma fråga, snälla.


» Lollo

Tror inte jag ska ta vacinationen, om jag inte måste för jobbet. Har hört att det ska vara kvicksilver i det.

2009-10-01 // 22:55:15

KOLLA DET SENASTE SKVALLRET PÅ SVERIGES STÖRSTA SKVALLER BLOGG! .. KOLLA IN OCH FÖLJ MIG VAR DAG PÅ: www.fuckwithyou.blogg.se

Finns även på blogglovin!

2009-10-01 // 23:10:47

Hej



Rådgör med din barnmorska vad hon/han föreslår.

2009-10-01 // 23:18:15

Här med inbjuder jag dig till devotes populäraste killblogg.

Ta chansen du också och läs dig över öronen.



/Er Beloni

2009-10-01 // 23:27:22

jag ska vaccinera mig! Min barnmorska har rekommenderat det! Det blir mycket värre om man blir sjuk i svininfluensa! Ang. kvicksilver så är det jättelite! Så lite så det inte skadar, plus att vaccinet går inte över till fostret!

2009-10-02 // 07:41:58

jadu..jag vet inte riktigt hur man ska ge råd...men jag kan ju tala om att jag minsann inte ska vaccinera mig av den enkla anledningen att jag är gravid och inte vet hur detta kommer påverka mitt barn. Hon, svenskan, som hade svinis medan hon hade bebbe i magen (och alltså inte tagit något vaccin) fick en kry liten krabat.

Men sen måste man ju känna efter vad man själv vill göra.. bara för att det gick bra för henne och henens barn behöver det inte gå bra för alla gravida, samtidigt som det inte behöver gå käpprätt åt helvete..det är svårt detdär, men jag avstår.

2009-10-02 // 08:16:42
» Fia

Jag ska iallafall inte vaccinera mig.

1. Vem vet vad som kan hända med bebisen om jag vaccinerar mig nu när jag är gravid? ska iofs inte vaccinera mig senare heller.



2. Det är vissa (många) läkare som skrivit att man får dåligare immunförsvar inför nästa omgång med svininfluensa om man vaccinerar sig.



3. Jag tycker att media blåser upp det hela, det är jätte många som har haft det och sen blivit friska igen.



4. Vaccinet innehåller enorma mängder med kvicksilver (konserveringsmedel) som förresten förbjöds 1 juni, ja den lagen höll ju länge ;)



5. Det är såpass oprövat så man kan omöjligt veta de långsiktiga biverkningarna.



Hoppas det går att bestämma sig snart ^^

2009-10-03 // 12:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback