saknas något?

Hittade denna lista som verkar vettig. Är det något som saknas tror ni? Eller något onödigt? Ni erfarna kan väl ge lite tips? Mina egna kommentarer är de i tjock text.

Vagn

  • Åkpåse/filt
  • Leksak (mobil)
  • Reflexer

Bilstol

Skötväska

Vagga med tillbehör(detta har vi redan, så tror vi har vagga i början för att sedan, när Mini blivit lite större, köpa en spjälsäng)

Spjälsäng

  • Madrass
  • Täcke
  • Kudde
  • Lakan & påslakan
  • Spjälsängskydd
  • Nattlampa
  • Mobil

Sköta om

  • Blöjor
  • Våtservetter
  • Skötbädd
  • Badbalja
  • Babyolja
  • Hudsalva
  • Febertemp
  • Snorsug

Kläder

  • Bodies
  • Byxor
  • Strumpor
  • Overall
  • Mössa
  • Sockor
  • Vantar
  • Tjockare tröjor

Övrigt

  • Bärsele (bärsjal)
  • Filtar
  • Babysitter
  • Nappar
  • Haklappar
  • Babygym
  • Stor filt
  • Gosedjur
  • Bitleksak
  • Plastad frotté
  • Solskydd till bilen
  • Handdukar
  • Stor kudde- så pass stor att Mini kan ligga på den i vår säng utan att rulla iväg. Detta hade jag när jag var liten och skulle passa bra när man vill ha henne i sängen, vilket jag kommer att vilja.


Vaggan och napp känns överflödiga tycker jag. annars fint :)

2009-10-04 // 12:59:02
» Liw

Vaggan och åkpåse. Åkpåse är inte nödvändigt första vintern iom att eran kommer vara så liten. Det blir för varm och eftersom den lill* inte kommer röra sig på samma sätt som ett större barn så är det ingen risk för att den blir utan skydd. Om ni bara har ett "övre skydd" till liften så är det fullgott mot vind och väta med en fleecefilt över bebis och något kraftigt under. Inte lika jobbigt att öppna upp när man kommer in på affärer och sånt också :)



Skulle även köpt en "snorsug". En badstol är också skönt att ha i badbaljan så slipper ni hålla i bebis hela tiden och får två händer att tvätta med istället :)



Så tänker vi och det är de tips vi fått inför vår lill*s ankomst!

Lycka till!

kram

2009-10-04 // 16:07:31
» Tova

Åh, häftigt :) Vilket datum i januari?

Jag är ju beräknad till den 14:e enligt ultraljudet, men enligt första uträkningen så är det 11:e som gäller.

Sen får vi väl se när bebisen själv har lust att komma ut, det kan ju bli lite hur som helst :)

kramar

2009-10-04 // 16:20:20

Köp en riktigt mysig sagobok som barnet får växa upp med:)

2009-10-04 // 20:05:38

Hej



Jag tycker att vaggan, säng mobil är onödig. Skulle föreslå att ni skriver till en bas till bilbarnstolen - slipper man spänna av och på bältet då man ska in och ut med stolen. Sen tycker jag själv att en "stol" till badbaljan är väldigt bra då det underlättar badningen + att man får en extra hand ledig.

2009-10-04 // 23:59:52

vet ni, vi köpte saker eftersom.



Det är ju ganska olika för varje bebis på vad man behöver, men listan e helt ok.



Däremot kan jag definitivt rekomendera en typ av babysitter när ni ska handla sånt. Men det kan jag visa på internet sen när vi träffas i slutet av månaden.



Ett annat tips e att handla så mycket som möjligt på second hand och på bytardagar och sånt. Man använder grejjerna så lite ändå.. (förutom vagn, handdukar och förbrukningsvaror) :)



Vi får babbla mer sen! Kraaam

2009-10-05 // 13:05:04
» Rex

Snorsug är överflödigt och mobil kan de inte använda förräns de blir större.

Dessutom ska man alltid köpa nya madrasser.

Jorå så att det...

2009-10-05 // 19:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback