nervig

Tack för era kommentarer på det förra inlägget om svininfluensan.
Vad jag har hört och läst i medicinska artiklar är att det är kvicksilver i vaccinet, vilket som vi alla gravida vet är ett big no no för oss preggon. en högre dos av kvicksilver kan tydligen leda till hjärnskador och förlamning.
Hade detta gällt bara mig hade jag gett blanka fan i det, men nu har jag någon mer än mig själv att ha i åtanke. Jag måste tänka på vad jag gör i och med att Mini bor i mig.
Någon sa att ämnet inte går över till fostret, men det är inte vad jag hört. Jag har hört att sedan när knoddis kommer och jag ammar henne får hon i sig vaccinet genom mig.

Just nu väger mitt resonemang på att inte ta det. Jag känner inte att jag hellre vaccinerar mig och riskerar att skada min kropp och Mini bara för att slippa svininfluensan.
Ärligt talat är jag riktigt nervös för vad tusan jag ska göra. Jag måste göra vad som är bäst för Mini, men det känns som om vaccinations-förespråkarna strövar ritt överallt och att det kryllar av dem, där de litar blint på att bara få slippa svininfluensan. Alla säger att det är så bra och att man blir immun, men till vilken kostnad?

Jag vet verkligen inte..


Gör det din barnmorska rekomenderar!

OM det skulle vara en fara för oss gravida eller barnet så skulle de aldrig vaccinera oss.

Det sägs ju att gravida absolut inte får smittas av svininfluensan. Så frågan är om du vågar ta risken att smittas, eller om du vaccinerar dig som du är rekomenderad att göra? :) Efter jul är det beräknat att det stora utbrottet av svininfluensa ska drabba Sverige, men prata med din barnmorska och hör vad hon rekomenderar!

Lycka till! :)

2009-10-02 // 12:13:22

jag har också hört att vaccinet får över till bebisen.



jag ska nog inte vaccinera mej sålänge jag är gravid. dom har tydligen inte testat det på gravida så dom vet inte om bebisen tar skada utav det heller :/ usch, det är så jäkla svårt att veta om man gör rätt eller fel i att inte ta vaccinet.



hur som helst så din bm kommer rekomendera dej till att ta sprutan för att minska smittrisken, men känner du dej osäker så ta inte den.

2009-10-02 // 14:15:18

Jag håller med sara! Och nej det går inte över till bebisen! Du tar ju vaccinet nu!!! Inte har du medlet i kroppen flera månader efter! Som sagt faran är större om man får svininfluensan... jag ska ta min på måndag!

2009-10-02 // 16:01:01

http://www.krisinformation.se/web/Pages/Page.aspx?id=31569



Kanon sida om influensan! Fakta godkänd av Socialstyrelsen, Smittskyddsinstitutet, läkemedelsverket m.m!

2009-10-02 // 18:08:35

Jag känner flera som varit sjuka i svininfluensan och det har bara varit som en vanlig influensa, inte farligt alls alltså! Jag tycker inte du borde oroa dig och jag tänker nog inte vaccinera mig mot något sånt...

2009-10-04 // 19:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback