matbröds recept

Har någon av mina kära läsare något bra och enkelt recept på matbröd? Nu när vi flyttar har jag nämligen tänkt att börja baka eget bröd för att spara pengar, och det blir ju dessutom godare!
Så skriv ner era recept i kommentarfältet så ska jag skriva upp dem i min nystartade receptbok.


Brödrecept: Scones



(Till två personer)

4 dl mjöl

1/5 tsk salt

2 tsk bakpulver

BLANDA DETTA TILLSAMMANS



Tillsätt ca 1 dl smält smör (eller använd färdigt margarin på flaska, går bra också)

och ca 2 dl mjölk



Baka ihop så att det inte kladdar, gör den sedan till en "pizza" ca 1.5 cm tjock och sedan in i ugnen 200 grader i ca 13 minuter



(Finns recept i alla kokböcker också, mitt är ett halvt vanligt recept)

2009-10-27 // 19:21:55

Hej Klara!



Tänkte bara kolla så dina Garnierprodukter kommit fram? När jag ändå skriver här kan jag ju passa på att ge dig ett mycket gott brödrecept. ;)



4 dl fiberhavregryn

6 dl siktat dinkelmjöl

4 dl fullkornsdinkel

1 dl krossat linfrö

1 dl solrosfrön eller pumpafrön

1 msk havssalt

4 tsk bikarbonat



8 - 9 dl naturell lättyoughurt

3 grovt rivna äpplen

2 msk honung



Blanda alla torra ingredienser väl i en stor bunke. Blanda sedan i rivet äpple, youghurt och honung. Rör om väl och klicka ut i två bakpappersklädda avlånga formar. Grädda längst ner i ugnen, 175 grader, 80 min.



Hoppas allt går bra med bebisen. Kram!

2009-10-27 // 19:44:01

SV: Men whaat? Då ska jag maila och skälla. Klart du ska ha dina produkter!

2009-10-27 // 21:21:17

Nu har jag mailat och fått svar, såhär säger de:



"Hemskt ledsen att det tar sån tid, skyll på oss!



Det tar längre tid än vi väntat oss att få ihop alla paket, det är en hel del som ska packas ihop!



Kan tyvärr inte lova när priserna kommer men de är på väg. Håll ut!"



Så dina produkter ÄR på väg, så vi slipper oroa oss för att de försvunnit iallafall. Så synd att det blivit som det blivit..

2009-10-28 // 13:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback