knäpp natt

Vaknade halv fem av att det var något som lät. Vanligtvis hade jag bara somnat om men nu var jag så kissnödig så att jag vaknade ordentligt. Efter ett tag slog det mig att det var en katt som satt utanför mitt fönster, på altanen, och typ sjöng. Den jamade för fulla halsar, långdraget och högt.
Sen hörde jag att det var något dovt ljud som kom innan denna katt började ta till ton, och då blev jag rädd. Haha. Jag slog på min mobil för att ha den som ficklampa och gick in till min sovande syster som till en början bara skrattade åt mig och trodde att jag gick i sömnen. Men när jag till slut övertygat henne om att det faktiskt var något där ute så blev hon rädd och bad mig lägga mig i hennes säng.
Därifrån ringde jag ner till pappa som svarade på första signalen och yrvaket praktiskt taget sprang up i sin morgonrock. Fnittrande låg vi i Allis säng och bävade inför vad tusan det var som gjorde så att en katt satt och sjöng utanför vårat hus.
Pappa öppnade altandörren och gjorde lite ljud för att skrämma iväg vad det nu var.
Det visade sig vara en av våra katter och en grannkatt som lät.

Det går verkligen inte att förklara ljudet, det lät som ett skrikande spädbarn som jämrade sig imellan åt! Det lät väldigt spöklikt. Haha.
Frid och fröjd nu när det slutat, så gick vi allihopa och la oss igen i våra egna sängar.



» Tess

Haha, vad konstigt det låter :) Undrar om det är något speciellt katter gör vid någon speciell årstid eller så? Det hade ju varit ganska häftigt ^^

2009-10-12 // 10:34:02
» Finni

Dom låter så när dom löper! Hermans katter (se plural, som i TVÅ katter) gjorde så en vecka i typ månaden innan dom fick ppiller. Det var HEMSKT.

2009-10-12 // 17:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback