inget godis..

Det blev inget godis i lördags, som tur var. Istället blev det toast i soffan och Ghost Whisperer med mannen min, minst lika bra!
När jag vaknade igår vaknade jag av att jag hade svårt att andas, igen. Så då gick jag upp och gjorde frukost åt Maxen och sen myste vi i soffan med några fler avsnitt. Sen begav jag mig till stan i hopp om att köpa något fint till mig själv. Jag kom hem tomhänt..
Under kvällen var jag med min pappa, vi tog en promenad och tog det sen bara lugnt hemma. Jag kommer sakna honom så hemskt mycket när vi flyttar!

Igår tog jag mig en kopp glögg, värmde i micron och hade i russin. När jag druckit två klunkar slog det mig, det var ju 2,2 %!!!!! Jag kunde inte dricka mer, livrädd! Vet någon om detta är superfarligt? Jag tänkte inte att det skulle vara farligt, och pappa sa att det var okej, men nu tvivlar jag.. Hur kunde jag vara så dum?


Jag kan garantera att det inte är farligt, eftersom det var en väldigt liten mängd och låg procenthalt :)

2009-10-26 // 11:23:19

haha, men sluta :p man kan dricka ett glas vin om dagen står det på många gravidsidor och i många böcker, och i vanligt vin är det ca 13%. Så det är lungt ;)

2009-10-26 // 12:23:38

Ingen fara gumman. Absolut inte farligt.



Däremot förstår jag vad du känner, jag kände lika dant. Hade nolltolerans..



Men, vill du ändå inte kasta bort glöggen, koka den lite mer bara så kokar du bort all alkohol!



Kraaam

2009-10-26 // 16:38:46

den alkoholen du fick i dig bröts ner i magen och hamnade inte i ditt blodomlopp och inte heller hos din bebbe eftersom mängden var alldeles för liten.

och om du värmde den tills den kokade så försvann en viss halt alkohol ur glöggen, också, så det är absolut ingen fara. tat lungt! :)

2009-10-26 // 21:46:22

det är inte farligt att dricka alkohol i små mängder, nemas problemas liksom. :))))

2009-10-27 // 12:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback