dags för mässa!

Om ett tag kommer Max hit. Då ska vi ta oss till Underbara Barn mässan i älvsjö. Väl där ska vi möta Finni och hennes kille Herman.
Där är det föreläsning klockan tolv och sedan strosar vi väl runt där ett tag och kikar på allt som folk ställer ut. Det ska bli både intressant och trevligt.
Max som inte är så insatt i allt som har med graviditet och eller förlossning får sig väl en chock antar jag. Därför valde jag att vi inte går på en föreläsning om förlossning för häromkvällen berättade jag hur jag skulle vilja ha min förlossning och vad jag absolut inte ville gå igenom när Mini ska ut. Ni kan ju tänka er hans ansikte när jag förklarade vad klippning, sugklocka och tänger betydde. Han låg och vred sig i sängen av nervositet.

Hans bild av en förlossning : "Ja man får väl värkar, åker in, föder barnet och åker hem". Ja ni förstår då chocken av att höra hur det går till och vad som kan tänkas komma.

Efter mitt förklarande av hur min drömförlossning ser ut så konstaterade han att han längtar efter lustgasen, haha!


» Hanna

Hej Klara! Kan du inte berätta lite om barnmässan sen :)

2009-10-03 // 18:00:01
» Zanna

HA HA ja, men det är ju inte så konstigt att killar inte vet. Tvingat min kille titta på förlossningskliniken. Men han tycker det är så äckligt ( men kan kolla på saw (pucko) ) så han klarar typ inte mer än 5 min. HA HA



KRAM

2009-10-04 // 10:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback