vad är meningen?

Fick en kommentar av en anonym som tycker att jag verkar tro att min ännu ofödda dotter kommer vara som en docka. På vilket sätt då?
Jag förstår verkligen inte mig på folk som känner att de verkligen behöver säga så elaka saker till andra. Vad är meningen med det? Känns det som om en stor sten lyfts från ditt bröst när du säger något så elakt?

Min dotter, en liten människa, kommer vara min dotter. Jag ska ta hand om henne, göra det som jag och Max tror är bäst för henne. Sen om det är precis samma uppfattning som alla andra föräldrar är en helt annan sak.

Jag längtar efter det mänskliga min dotter kommer tillföra, livet hon kommer ge oss. Jag längtar tills blöjbyten, jag längtar tills gråten, jag längtar tills amningen på morgonen, jag längtar tills då jag känner mig alldeles förvirrad för att jag inte vet hur jag ska göra. Jag längtar till det tuffa. Jag har ingen drömbild av hur det kommer vara, jag VET att det kommer vara tufft, och jag LÄNGTAR tills det börjar.
Å andra sidan längtar jag såklart också till morgonstunden när jag vaknar för dagen och ser min dotter, jag längtar tills jag får se min dotter le för första gången, jag längtar tills jag kommer hem om ett år och Max möter mig i dörren med henne i sin famn. Jag längtar tills jag får se henne ta sina första steg, jag längtar tills den dagen hon säger mamma för första gången. Jag längtar ihjäl mig efter den lilla människa som jag om två månader ska börja lära känna.

Så utveckla gärna, på vilket sätt beter jag mig som om jag tror att min dotter kommer vara en docka?


Idioter finns det gott om. Förstår inte varför de är anonyma dock. Tycker man något så kan man väl endå stå för det?



Men kanske att hon menar att din dotter kommer vara söt som en docka? :)

2009-11-24 // 14:08:23
» aida

det finns gott om idioter...



ville iallafall gratta till bebisen =)

och det är aida, if u remember me. take care!

2009-11-24 // 14:14:29
» Zanna

Vad är det för fel på människor ??



Och så är man anonym. Vad moget !



Kram

2009-11-24 // 14:34:41
» Anna

Tycker att det är tråkigt att man lätt drar den slutsatsen om unga mödrar. Att åldern ska spela så stor roll för hur man är en "bra" mamma.



Tycker du är helt otrolig att du har tagit det beslut som du har gjort och försöker skapa ett så trygg och bra hem som möjligt för din dotter.



Du har viljan och ni kommer lyckas! Go girl!

2009-11-24 // 23:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback