oväntat blod

Jag stod och duschade igår och spottade i badkaret. När jag tittade ner såg jag att det var en massa blod i badkaret! Skräckslagen drog jag undan duschdraperiet och kollade mig i spegeln med öppen mun för att se vart all blod kom ifrån. Då ser jag att det verkligen rinner blod från min näsa! Jag har aldrig någonsin blödigt näsblod, inte ens lite. Men igår bara forsade det ut kändes det som.
Efter ett tag slutade det men innan dess hade jag både hunnit ropa på Max, spritt språngande med klistrat hår i ansiktet och fått honom orolig. Jag blev beordrad att sitta ner och duscha ifall att något skulle hända.

Läskigt, minst sagt. Vet någon vad detta kan bero på?


Åh herregud! Tur att det var från näsan iaf! Kanske att du har brist av ngt`? Vitaminer eller järn?

2009-11-11 // 21:07:01

Det är väldigt vanligt under graviditeten har jag läst!



http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/nosebleeds/



2009-11-11 // 23:00:16

Jodå, det e ganska vanligt under en graviditet. Slemhinnorna i näsan blir mycket känsligare, och det är vanligt att blöda och vara täppt i näsan.



Det kan också bero på stress, så jag rekomenderar att försöka ta det lite lugnare och vila minst en gång per dag.. låt max göra hushållsarbetet! ;) kraam

2009-11-12 // 13:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback