ni bör uppmärksammas

Människan i allmänhet har en tendens att mest lägga märka till och minnas de negativa sakerna som sker omkring en. Det är ofta bråken som tar på en hårdast i ett förhållande, det är tragedierna i ens liv som bryter ner en. Kanske är det just för att vi älskar så mycket och vill bli älskade så mycket att det är det som motsäger en önskan som gör oss så ledsna.
Jag märker själv att även jag, självfallet, är så. Däremot är jag medveten om det, och försöker motarbeta det genom att försöka belysa allt det positiva i den mån jag kan. Varför vara ledsen och uppmärksamma de få negativa saker som händer i mitt liv när andelen positiva lägger det negativa i lä.

Jag har oftast svarat på de få negativa kommentarer jag fått här på bloggen. Just för att jag vill dementera det som påstås. Jag ska inte sticka under stolen med att jag blir upprörd, självklart blir jag ledsen och förvånad när någon påstår att det är synd om min dotter.

Men ni är ju så många som är så godhjärtade och fina mot mig! Jag har aldrig upplevt att kompletta främlingar varit så ömsinta som så många av er är, som majoriteten är.
I jämförelse är de negativa kommentarerna en nål i en höstack.

Så tack fina ni som lägger ner tid på att stötta och visa uppskattning.


» n

jag tror faktiskt att de få som skriver något dumt bara är avundsjuka! Eller inte har något bättre liv för sig än att klanka ner på andra.. men vet du vad jag kommit på? Det är så mycket roligare att kika runt på bloggar och kommentera något snällt! Man mår mycket bättre själv med när man vet att man gör andra glada och jag önska att alla förstod det =) Jag har följt din blogg ända sen starten tror jag och så som jag ser på dig som person så är du i princip hundra procent redo till att bli mamma! Jag är säker på att du kommer bli en helt otrolig mamma! Er dotter kommer nog få en helt underbar uppväxt som jag ser på saken, vare sig du och max alltid är tillsammans eller inte =) Så var stark för jag är säker på att så som jag ser på dig som person är den rätta du är! =)Blev lite långt nu men hoppas det är okej =)

2009-11-25 // 11:18:09
» Frida

Hejhej!

Jag tänkte bara säga att jag tycker du är så otroligt stark som klarar av detta. Jag önskar dig och din lilla familj all lycka :) Hoppas du inte tar åt dig allt för mycket av de negativa kommentarerna.

Hoppas allt är bra med er. Kram, Frida

2009-11-26 // 22:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback