knäppa ideer

Jag har fått en fix idé att jag ska fixa och dona i främst vårat rum.
Först och främst ska jag måla insidan av våra garderober vita, för just nu är de i ful träfärg. Sen ska jag spraya klädkorgarna i guld!
Sen när vi väl köper en spjälsäng om vi nu gör det, ska jag spraya även den i guld tror jag allt. Det passar nog rätt bra i vårat rum med beiga väggar.
Sedan ska jag sätta upp en tygklädd tavla ovanför spjälsängen med ett tyg som jag nog ska måla på, det blir något rosa/guld/lila/svart mönstrat tror jag allt.
Sen ska prinsessan självklart ha en liten baby-lampa som lyser svagt i rosa och kanske någon halv sänghimmel. Det ska bli ett myshörn där hon känner sig riktigt säker.

Sen ska jag ju klä om vårat babynest vi köpt. Jag tror att det blir något i ljusrosa eller kanske lila.
SEN så har jag ju kommit på en briljant idé för att kunna klä om vår fula suflett. Jag ska fästa det med kardborreband. Det är svårt att förklara. Jag vill i alla fall ha ett vitt innertyg med silvriga stjärnor och ett svart vanligt yttertyg. Det kommer, om jag lyckas, bli så fint!

När jag ändå är inne i tygsvängen så kan jag ju också förklara att jag ska sätta upp ett kornblått tyg i köket för att avskärma där städskrubben är för att kunna utnyttja den ytan som annars inte används.

Ngot mer tygaktigt: jag ska köpa ett fint duschdraperi till badrummet, något i färg. Sen ska vi nog ta bort badkaret för att ha plats för en eventuell tvättmaskin där. Tills tvättmaskinen eventuellt kommer dit så ställer vi in skötbordet där, vilket är ultimat, då det är nära till vatten och man har en samlad plats att ha all babyvård på.

Det kommer bli så fint!


när kommer bilder på lägenheten??????

2009-11-12 // 10:15:58

Darlin du boar! Det gjorde jag massor också, väldigt vanligt i graviditeten.. visst e det mysigt!! :)

2009-11-12 // 13:04:17

Är det inte skönt att ha ett badkar sen när hon blir större? :)

2009-11-12 // 19:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback