jag är kär i en tönt

Jag är kär i en liten nörd, en stundtals barnsligt romantisk nörd. Han är en sådan som kan skratta åt mig när jag är frustrerad och säga att jag är hiskeligt söt när jag tjurar. Han är en sådan som använder sig av de klyschigaste klyschorna som får mig att flina brett.
Han är en sådan som fortfarande, efter snart fyra år, lämnar lappar i köket efter ett bråk. Lapparna är prydda med kärleksförklaringar och det töntiga hjäratat ifyllt med "M+K= Sant". Jag kan inget annat än smälta åt den tönt jag är kär i, för vem kan motstå något som är så sött, även om det förekommer mer frekvent hos sjätteklassare.

Jag är alltså kär i en tönt, som lämnar lappar med söta kärleksförklaringar efter bråk. Jag kan inget annat än smälta, oavsett hur hårda ord som utbytts i det nämnda bråket.

Max, jag älskar dig.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback