bebis(ar?)

-Sov så gott nu, båda två, eller tre, säger han med lätt stämma när vi hörs för att säga god natt.
Jo för det finns en chans, kalla det risk om ni vill, att det jag bär på inte bara är en krabat, utan två. Min morfar var tvilling, och i hans syskonskara fanns det ytterligare två tvillingpar. Tvillinggenen sägs "hoppa över" en generation, vilket innebär att det antingen är jag, min syster eller någon av mina två kusiner som troligtvis kommer föda tvillingar någon gång under vår livstid.
Jag vet inte hur jag ska reflektera över det här, hur jag ska bearbeta att jag som är blott 17 år kanske ska ge liv åt två små barn. Jag är idag i elfte veckan, men när jag ser bilder på tjejer eller kvinnor i ungefär samma vecka är jag nästan dubbelt så stor. Är detta inbillning?
Det är så spännande allt det här, jag längtar längtar längtar så mycket, redan, även om jag inte är inom trygghetsgränsen 12 veckor ännu.
Vänta och se, helst vill jag skita i ordet vänta och bara få se en massa..


Det där med tvillingar, går bara genom tjejerna. Alltså så spelar det ingen roll om hur många tvillingar det finns på killens sida, eller från mammans sida där det finns pojkar som fått eller är tvillingar :P Förstår du vad jag menar ?

Det är bara ärtligt om din mamma eller mormor är tvilling tex :)

2009-06-27 // 13:59:37

Sv: Ne tyvärr så har jag inget bra tips. :/

2009-06-27 // 14:00:31
» Elin

Du har rätt att den hoppar en generation, dvs därför bör din mor vara tvilling om du skall ärva det... eftersom din mor då blir generationen som inte fick tvilling..förstår du?

2009-10-04 // 19:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback