utmattad

Godmorgon alla söta.
Inatt har vi invigt mi nya 140-säng, och oj vilken skillnad det kan vara med bara 20 centimeter extra. Däremot planterade Max irritationen i mig när han flera gånger om väckte mig för att han pratade i sömnen. Han drömmer mardrömmar och sätter sig upp och babblar om både det ena och det andra.
Han gick upp vid tio för att åka hem och fira sin far som fyller 45 idag. Jag däremot, sov tills nu och skulle utan svårigheter kunna sova några timmar till.
Jag drömmer själv väldigt mycket, inatt åkte vi till Algeriet utan någonting, och levde på knappt någon mat alls. Vi slogs mot pirater lite då och då och konverserade med turisterna som kom från sverige, däribland mina föredetta grannar. Vi var ett stort gäng som åkt ner, säkert tio killar men bara två tjejer.


Innan det drömde jag att jag var tillbaka i min grundskoleklass från åttan till nian, men att människorna som gick i klassen också var några från min lågstadieklass. Där blev jag retad, slagen och hånad. Det slutade med att jag hotade att krossa en killes pung medans jag höll den i ett stadigt grepp om han inte lade av. Paulos hette han, och var en då pojke som gick i min lågstadieklass i Engelska skolan.

Det är innan REM sömnen man drömmer, eller iallafall så att man minns sina drömmar. Detta betyder alltså att jag aldrig riktigt får vaggas in i den djupaste av sömn och bara få vila, uutan hela tiden tar emot intryck och upplevelser. En bra förklaring på varför jag är helt och hållet utmattad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback