listig

Som jag tidigare nämnt har jag fått ett köpförbud av Max, då han anser att det fortfarande kan ske något med våran knodd. Denna tanke förstår jag när det gäller barnvagn, spjälsäng, bärsele och kanske bilbarnstol. Men tossor då? Små små hoodtröjor?

Men idag hände något spännande. Max ringde nämligen från bilträffen han befinner sig på. Han frågade mig om jag ville ha något, i klädesväg dvs. Han drog ett skämt eller två om att köpa mig en kort skinnkjol som tydligen inte lämnade mycket åt fantasin. Jag svarade med att fråga om det inte fanns några söta bebiskläder, mest som ett test.

Allvaret i rösten som svarade förvånade mig, för jo visst fanns det bebiskläder. Det fanns hoodtröjor där det stod "pappa betalar" på, men även mer brutala tryck såsom "Huligan" och "Pitbull". Vi skrattade gott åt trycken men han talade ändå om att köpa Pappa Betalar-tröjan. Så då hängde jag på, la på min sötaste röst för att övertyga honom att köpa den lilla tröjan, för då skulle väl ändå det innebära att mitt köpförbud lyfts lite?
Så nu ska jag åka in till stan och försöka hitta det perfekta första plagget för mitt ännu ofödda barn.


Hej



Allt bra med dig då?

2009-07-05 // 12:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback