nu bryter jag snart anonymiteten

Nu försöker jag sprida nyheten vidare till släkten då vi nu passerat den gyllene gränsen för risken för missfall. Folk kommer ändå börja märka snart. Min systers kompisar har frågat om jag är gravid, då har hon behövt dementerat. Så snart vet hela kretsen häromkring att mitt knyte i magen faktiskt finns.
Så imorgon kommer det upp något slags bevis på att jag finns. En bild som representerar mig och mitt liv.
För just nu känner jag mig så handikappad i just det här med bloggen, det ser så tomt ut att skåda någons liv utan att få se bilder. Det känns som om det är mycket som fattas.

I augusti ska jag på rutin ultraljud, då hoppas jag på att få reda på vad vi väntar, är det en liten flicka eller en pojke?


Åhh, får du också veta könet i augusti =)

Ja jag bor i sthlm (järfälla) , själv då?



Vi köpte nog vagn runt vecka 30 (?) minns inte alls, men vi sålde den när hon var 1månad och köpte en ny istället. men sängen och allt annat köpte vi redan i 6e månaden för då sålde jag min hund och vi tyckte det var smart att köpa det mesta då vi hade pengar :)



Kläder började jag köpa "på riktigt" efter vecka 18 när vi fick reda på könet. Men innan det hade vi lite bodys och sånt i neutrala färger :) + en skötväska.

2009-07-01 // 21:05:21

Men - jag tänkte så här.

Att om något händer mitt barn , då bryr jag mig inte alls att jag köpt massa kläder och vagn osv. Det är ju det sista man tänker på då , så då kan ja lika gärna shoppa loss och va lycklig under tiden :)

2009-07-01 // 21:07:00

ne vet tyvär ingen, fanns ju xist förut men de stängde ju :S

Jag fick ett bf-datum men hon ändrade typ 5gr när hon kollade genom ultraljudet så jag har helt glömt bort det, men runt 20januari + / -

Tror att jag kommer bli framflyttad fast det skulle inte stämma enligt bim men men..

2009-07-01 // 21:16:16

vad roligt sen med ultraljudet, jag var jättespänd inför mitt och tänkte hela tiden "tänk om det inte är nån bebis där, tänk om den har tre armar, tänk om det är en ALIEN!!" men det visade sig såklart vara helt normalt och friskt :D som svar till dej, nej man räknar inte 7 fulla dagar utan 6 dagar sen blir det en ny vecka (som för mej, idag gick jag in i vecka 31, då är det 30+0, igår var det 29+6).

Jag bor inte i Sthlm nej, utan i Rånäs som ligger ungefär 7 mil norrut, nära Norrtälje.

2009-07-01 // 21:58:45

vad roligt att ha gjort ultraljud så tidigt, det gjorde inte jag, utan gjorde bara rutin-ultraljudet i vecka 17 eller 18, och fick då veta att det var en flicka jag har i magen :)

jaha såpass, jo det vet jag ju vart det är ;)

sist jag vägde mej hos min bm hade jag gått upp 9 kilo, det var då i vecka 25 har jag för mej, nu har jag gått upp ännu mer så nu kanske det är 13-14 kilo.

2009-07-01 // 22:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback