detta är mitt öde

Folk talar om misstag och om saker som ska planeras. Folk talar om vad de vill bli, var de vill bo och när de vill göra allt detta, i framtiden.
Skulle jag kunna, skulle jag flytta till ett radhus någonstans i eller utanför Stockholm. Jag skulle där vilja få fixa och dona, få mina barn och leva mitt liv där. Men saker blir inte alltid som man tänkt. Inget av det jag haft som drömmar förr har ändrats bara för att jag nu ska få ett barn. Men nu har jag en annan dröm, som är lite mer högprioriterad. Jag vill bli en bra mamma. Jag vill kunna vara allt det som bara går för mitt kommande barn, göra allt som står i min makt för att det barnet ska vara välmående och i sin tur, när det blir äldre, glädja andra såsom jag hoppas att jag har kunnat.


Så klokt inlägg! Alla de materiella prioriteringarna förändras... och istället blir prio 1 "bra mamma". Otroligt bra inlägg!



Tack så hemskt mycket för dina fina ord också. Vilken ära det skulle vara OM det är en liten Melissa som kikade ut ur din mage:.) Blev både mållös och rörd:.)

2009-07-14 // 17:12:10

Det är så sant det du skriver! du kommer bli en supermamma de lovar jag. Kramar

2009-07-14 // 17:42:30

Hej:)



Bra skrivet tjejen :)



kram Love

2009-07-14 // 17:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback