bakgrund

För 3 och ett halvt år sedan hade jag en månad tidigare fått mitt hjärta krossat av han som jag trodde var min stora kärlek. Det tog två månader innan jag föll pladask igen. Alla hjärtans dag 2006 blev jag tillsammans med den mest hjärtstormande människan jag någonsin träffat. En vacker människa som avskärmande världen med en trygg bringa.

Idag, tre och ett halvt år senare, väntar jag barn med min kärlek, vi ska bli föräldrar till en knodd som vi kommer älska tills tidens ände. Förr hade jag en plan, den planen var kort och gott att jag skulle plugga tills jag var ca 27, jobba några år och sedan bilda familj. Men idag, när jag står med ömmande bröst och en begynnande stor mage vet jag att det här är rätt för mig, det är såhär det ska vara. Det här är jag ämnad för, jag är ämnad för att anamma mamma-rollen och ta det klivet som jag längtat efter allt för länge.
Ingen säger att det kommer bli lätt, det kommer bli sömnlösa nätter, trytande tålamod och plånbok men det finns alltid ett sätt att få det att gå ihop, och allt är ju värt det.

Det är såhär jag ska ha det, det är såhär det ska vara!


vad skönt att det känns så självklart :D nä, jag har inte bestämt något än, vill känna lite vad det är för en person innan hon får sitt namn, men dom jag gillar allra bäst är alva och nova! så antagligen kommer det bli något av dom.

nja egentligen är det väl inte så jättemycket men det KÄNNS ju verkligen som jättemycket, jag är van att ha ett underviktigt bmi så kommer jag nu som värsta valrossen! hahaha ;D men det gör inte så himla mycket nu, det får gå som det går med vikten, huvudsaken är ju att bebisen mår bra därinne :)

2009-07-01 // 22:28:41

ja så vi får se vad det blir för en liten! du ska ha i januari visst var det så? orkar inte räkna själv haha.

jag är 92:a :) hur gammal är du?

2009-07-01 // 22:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback