är jag knäpp?

När jag tänker på framtiden, då när mitt barn förhoppningsvis föds, om det går så bra, så är det mycket jag funderar över. Men en sak jag för tillfället känner mig säker på är att jag inte vill att en massa människor ska hålla i mitt barn den första tiden. Jag vill att den första månaden eller så ska spenderas i min och Max famn för att skapa det trygghetsband som jag vill att vi ska ha med vårat barn.
När jag berättar detta för folk blir dom upprörda, höjer rösten och utropar "NEEEJ, varför faan det!?". Detta förvånar mig, jag menar vem är dom att bestämma hur jag ska ha det med mitt nyfödda barn. Varför ska dom regarea så på hur MITT barn ska ha det?
Jag känner bara att jag inte vill slussa mitt barn till mina och Max kompisars famnar, släktingar och bekanta. Jag vill inte bara. Senare självklart, efter de första veckorna ska de närmaste få hålla i min ögonsten men i början vill jag det inte. Så känner jag nu, mitt barn hör hemma hos mig och Max.

Jag vill inte ha folk som frågar "Får man hålla?" med en valpblick. Jag vill på eget initiativ fråga om de vill hålla, inte känna mig tvungen att ge mitt barn till en annan famn, ens farmor farfar eller morfar.


Hejhej! Du är med på min "Ung och gravid" - lista. Jag har gjort om listan nu, du hittar inlägget här: http://elinzollet.blogg.se/2009/july/unga-och-gravida.html



Gå gärna och och kolla så din information stämmer, om inte så säg till! :).

2009-07-22 // 19:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback