vilket skämt!

Den första lektionen i Filosofi denna termin tog våran nya lärare, som bara för några år sedan kom till Sverige, kort på oss med namnskyltar hållna framför oss. Detta gjorde han för att lära sig våra namn snabbare. Han sa dessutom att dessa bilder skulle enbart han se.
Min tur kom i klassordningen, jag höll upp min namnlapp och väntade på blixten. Den kom, läraren inspekterade bilden och började gapflabba. Jaha, tänkte jag, det var den snygga bilden det.. Han tog en ny med förklaringen att "det borde vi nog göra", med stark fransk brytning.

Vad sker nästa lektion? Han har sammanställt ett bildspel på oss alla, och självklart har han tagit med den misslyckade bilden på mig där det ser ut som om jag halsat en liter sprit själv och inte ens kan hålla koll på musklerna i mitt ansikte, med sådär smickrande halvstängda ögon..
Hela klassen bryter ut i skratt och jag sitter där och förbannar vår nya lärare och tänker att jag aldrig ska ställa upp på kort igen..


» anna

min klass tog också såna kort när vi började gymnasiet i höstas som alla lärare fick för att dom skulle lära sig våra namn lättare. jag ser normalt aldrig bra ut på kort, och såklart är det kortet inget undantag. nu har hela klassen sett alla kort och jag är så förbannat glad att alla ser lika sura och konstiga ut. vilken himla tur att alla var så försiktiga och stela första dagen när vi tog korten, jag hade dött om mitt hade vart det enda fula!

2009-12-16 // 17:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback