vad är det för fel?

Idag har jag sedan jag gick utanför dörren känt mig tung i kroppen, som om det inte finns någon ork. Jag hade yrsel och kände mig allmänt svag. Jag åkte till skolan och gjorde en redovisning och åkte sedan till stan för att köpa strumpbyxor.
Väl där började det göra ont i magen, precis som en välbekanta mensvärken men i hela magen och ryggen, även ner mot låren.
Jag satte mig på tunnelbanan helt utmattad och satt mest och försökte andas igenom illamåendet och yrseln. Jag kände mig snurrig och febrig. Mer och mer spred sig smärtan i magen.

När jag kom av tunnelbanan fortsatte det mest bara göra ont och jag fick gå riktigt sakta den annars 9-minuterslånga promenaden hem. Det tog tjugo minuter..

Väl hemma klädde jag av mig. Sen kom näsblodet.

Försökte stoppa blodet och gick och la mig i sängen. Även om det gjorde ont fortfarande så somnade jag som en stock och sov i två timmar.

Nu har jag vaknat och är öm i hela kroppen.


Vad fan är det för fel?


» Sara

Det låter inte alls kul! Pyssla om dig själv och ta det riktigt lugnt så kanske det blir bättre :) Det är ju viktigt att lyssna riktigt noga på kroppen under en graviditet.

Hoppas du mår bättre!

2009-12-02 // 19:22:57

Gumman, jag tycker du ska ringa din barnmmorska. Jag tycker det låter som du har haft för mycket på sista tiden, och det kan vara en förvärk du kände,

men jag tycker ändå du ska ringa henne, för då kommer du känna dig mycket lugnare efteråt, och kan vila bättre. Vila och ta det lugnt! Kraaam

2009-12-02 // 19:49:50

Vad läskigt !! Tycker oxå du ska ringa någon och prata !!



KRAM

2009-12-02 // 23:14:26

Absolut, ring och hör med någon. Du kanske har dåligt järnvärde också. De kan man få yrsel av.

2009-12-03 // 09:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback