superfin

Hittade nyss ett dundersött set på h&m's hemsida! Vad jag däremot inte vet är om det finns i butik. Någon som vet? Är det inte hur fint som helst? Om det finns ute i butik ska jag köpa ett i storlek 50(de flesta kläder vi har är i 56-68) och ett i större storlek om det finns.


Bild från HM


hej:) jag gillar namnen Wilda eller Wilja, jag vet en mamma som döpte sin dotter till Wilja, för mamman sa att dottern har väldigt stark vilja, hehe det märkte hon under en väldigt svår förlossning:P kram emma

2009-12-29 // 22:03:15
» Emma

Köp stl 56 om du inte vet att barnet är litet. Annar skommer det nog vara för småttigt + att de växer ur de där pluttkläderna på typ 2 veckor

2009-12-30 // 10:27:25

Håller inte riktigt med om att du bara ska köpa 56, 50 räckte i över en månad på min bebis som var allt annat än liten. 3,5kg och 49cm vid födseln.

hade jag haft 56 så hade det inte passat och det känns extra viktigt att kläderna sitter bra när de är så små. sen behöver man kanske inte 20 bodyer i stl 50 men åtminstonde 5-6stycken och 2-3 byxor. (vissa spyr mycket och man vill ju inte behöva tvätta den enda bodyn hela tiden.) har ni bestämt något namn ännu?

2009-12-30 // 12:00:19
» elin

Gud vad fint vad ska er lilla mirakel heta kan du inte göra upp en röstninng!

2009-12-30 // 13:11:24
» Emma

Min kille var också 49 cm lång och vägde 3460 gram, vi hade inga stl 50 och visst de var lite stora första veckan eller två, men sen gick det undan upp i vikt och längd och 5-6 st har vi nog aldrig haft i samma storlek! Man tvättar ju minst 1 gång om dagen oavsett (det blir mycket kiss och bajs på andra grejjer, och om bodyn inte är kissig/bajsig/nerspydd så behöver man inte tvätta den) så då behöver man inte så många.

2009-12-30 // 15:21:56

Emma ; alla tvättar inte minst en gång om dagen, har man tex ingen tvättmaskin eller har man inte lust att betala hutlösa priser för el så är det billigare med lite ombyten. sen är det en flicka som klara ska få och de växer ofta inte lika fort som pojkar. har du inte ens 5tröjor sen i storlek 74 så blir jag förvånad!

2009-12-30 // 19:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback