snart snart snart

Då och då trycker jag upp min blogg, bara för att snabbt scrolla ner till nedräknaren jag har till höger. Där ligger en bebis och under står det dagar jag har kvar, dagar som jag ska ta mig igenom tills vårat mirakel kommer. Idag står det 38 dagar. Nästa söndag är det en månad kvar till beräknad förlossning, 31 dagar.
Då börjar den rejäla nedräkningen. Men när som helst efter nyår kan det vara dags, då är ju älsklingen där inne färdig i magen, om jag inte minns fel?

31 dagar är inte mycket, och med julafton och nyår och mammaledighet borde det gå fort. Denna kommande månad ska jag ta det lugnt och försöka njuta av de fina stunderna jag har kvar med kulan, för innan jag vet ordet av det är den borta.

Så nu blir jag förvirrad. Är det julkänslorna som spirar eller min förväntan inför våran dotters ankomst?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback