motivation, skräck, längtan

Sitter här hemma och längtar tills jag får sätta igång och träna i vår! Ta rejäla promenader med vagnen varje dag och sedan i mars kunna komma till bara till gymmet i alla fall en gång i veckan i 90 minuter. Jag mår som bäst när jag får röra på mig ordentligt, jag blir alert glad och stark. Jag får mer ork, sover bättre och mår allmänt bättre av träning.
Det är frustrerande att vara så otymplig som jag är nu, och att få ont av att gå till tunnelbanan, det tär på psyket att inte kunna vara så rörlig som jag varit så länge jag kan minnas.
Jag har förstått och accepterat att jag aldrig kommer att få tillbaka den välsvarvade kropp jag hade innan jag var gravid, saker kommer att flyttas och så. MEN det betyder inte att jag kan bli stark, fast och njuta av träningen.
Däremot ser jag bilden nedanför som en sporre, kan jag komma tillbaka till det tror ni? Det tror inte jag, men det är en bra morot.






så klar man kan !!! Bra med en sporre. så klart man kan komma tillbaka till sin "gammla" kropp. Bara viljan finns där. jag menar heidi Klum (jag vet lågt) men hon har fött FYRA barn och ser ut som en gudinna !!



Så med vilja och en bra morot kommer man långt ! sen kanske man inte ser ut som heidi klum.. menmen Det är en annan sak ;)

2009-12-09 // 11:39:53
» Ellen

Jodå det tror jag allt du kommer kunna:) Själv födde jag en dotter för sju veckor sedan och är min kropp ser faktiskt, precis ut som den gjorde innan. Utöver Dolly Parton bubsen som tillkommer vid ammningen;) Lycka till med förlossningen!

2009-12-09 // 15:48:08
» Hanna

Fått en känsla av att du börjar tröttna på graviditeten just nu. Inget fel med det, skulle själv tröttna på att se ut som en boll i 9månader.



Men seeeså! Du kommer gå ner, hitta tillbaka till din tidigare form. Du verkar målmedveten så det ska nog inte bli några problem!



2009-12-09 // 19:52:35
» Tova

Hihi, jag kan också längta ibland efter att få TA UT MIG ordentligt och träna hårt... men samtidigt känner jag mig så harmonisk och lycklig nu under graviditeten, och tycker det är grymt skönt att få ta det lite lugnt för en gångs skull. Har gått på yoga och liknande nu på slutet, och det räcker faktiskt för att må bra :)



Dessutom får man ju en helt ny inställning till sin kropp efter man fått barn - det ytliga är liksom inte lika viktigt längre ;) Men du verkar ha en skön inställning och vilja träna för att må bra, så go for it!

2009-12-10 // 10:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback