blod igen

Jag har ju som jag nämnt tidigare blött näsblod under graviditeten ett flertal gånger. Idag var det värre än någonsin, herregud det bara rann och rann. Det är verkligen läskigt, speciellt för mig som aldrig någonsin blött näsblod innan graviditeten..

Men nu ska jag stilla min ängslan under mitt täcke med sömn. Förhoppningsvis drömmer jag fina drömmar om min kommande dotter.

Såhär på kvällskvisten(who am I kidding, det är natt!) blir min längtan än mer påtaglig. Jag sneglar på vagnen som väntar på att bli använd, stryker lätt över de minimala kläderna som finns och suckar belåtet när Mini gör en kullerbytta i min mage. Jag är överlycklig över att bära på detta underbara liv, jag är överlycklig över att få vänta på det finaste som någonsin kommer att hända mig, överlycklig. Snart är detta som heter graviditet över och vi är föräldrar, antagligen fortare än vi själva anar. Så jag försöker njuta, även om det ömmar och är jobbigt.


» Sofia

va fint skrivet :)

2009-12-27 // 01:17:23
» bella

åh gillar din blogg skarpt!

jag tänkte höra, vet du ungefär i vilken månad magen brukar börja visa sig? och när man fått liiite mage, då när man sitter ner blir det som "bilringar" eller är magen stenhård att ja.. hoppas du förstår min fråga :)

2009-12-27 // 01:49:11

fast om hon är fixerad så tvivlar jag starkt på att hon gör en kullerbytta eftersom det innebär att bebisen sitter fast, med huvudet ned.

2009-12-27 // 12:11:12

Till Anonym: Ja det förstår jag med, men med kullerbytta menar jag inte just en helomvändning, utan kanske några rejäla slag och sparkar åt höger. Allt jag skriver är inte något jg menar ordagrant. Kullerbytta: liv i magen!

2009-12-27 // 12:27:23
» Mona

fast sitter fast kan jag inte direkt hålla med om att en fixering innebär. min lillkille var fixerad sen vecka 36, nu är han rörlig och kapabel till en långsam kullerbytta. Jag är i vecka 40 på onsdag. knaspojke...

2009-12-27 // 13:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback