bb-väskan

Nu vänder jag mig till er, mina kloka och erfarna läsare, med förhoppningar om att ni kan vägleda mig i vad jag bör ha med mig i bb-väskan. Hittills har jag packat:

12 st blöjor
Amningsinlägg
Mjukiskläder till mig
Amningsbh
Våtservetter(tvättlappar- menar ni handdukar då?)
Tofflor


Sedan ska jag även lägga i

Kamera(på laddning)
Ipod(på laddning)
Bebiskläder (Hur många ombyten?)(skall tvättas imorgon)
-Strumpor
-Mjukisdress
-Mössa
-Overall
-Body
Sköna trosor(skall tvättas imorgon)
Hygienartiklar(skall köpas imorgon)


Sedan ska även bilbarnstolen med såklart!


Vad saknas?



Jag brukar alltid ta med mig min egna kudde när jag ska resa eller så. Brukar få mig att känna mig trygg och hemma för om man blundar och luktar så luktar det som hemma. Det kanske kan vara ett tips? :)

2009-12-28 // 22:29:33

du kommer nog inte behöva så många blöjor :) man får de på bb :) ombyten behöver man egentligen inte ha så mycke av heller men de är ju upp till var och en vad man orkar släpa på :)

2009-12-28 // 22:37:35

blöjor lär du inte behöva, det finns alltid där. sen är det nog bättre med vanliga servetter än våtservetter till en bebis, de är rekkomenderade att ha om man är på ett ställe utan tillgång till vatten - köp torra tvättlappar och fukta dem istället. mycket bättre och skönare för din bebis =) lycka till med allt!

2009-12-28 // 22:38:40
» Emma

Ta med lite godis, tidningar något spel kanske. Om du har ett jobbigt värkarbete kanske det inte kommer till pass just då, men senare. Lycka till!

2009-12-29 // 09:32:24

En sak som jag rekomenderar är att ha med sig en stor t-shirt eller klänningsliknande tunika, iallafall nånting som går ner över baken.. man får ha sådana "enorma" inlägg i underkläderna efter förlossning, och då kan det vara skönt att täcka "vuxen blöjjan", och på samma ämne rekomenderar jag att införskaffa enorma trosor... ;)



Som sagt, blöjjor, nje.. det får du på plats..



Godis, det bör du ha med, och nått sött att dricka kanske. det e behövligt att få i sig socker för energi.. banan är också bra.



Jo, en snuttefilt till beben. Som den sen får ha hela tiden, otvättad för då känner beben trygghet i filtens dofter..



Jag tror att du kommit på resten.. Kraaam.

2009-12-29 // 09:43:01

Det är mycket att tänka på innan bebisen kommer! Om du har otur och måste bli igångsatt har jag fått tipset att ta med ngt att göra eftersom de förlossningarna gärna blir lite längre.

2009-12-29 // 10:41:03
» Sara

Även jag funderar lite över vad jag ska ha i min bb-väska :) Det är ju så svårt att veta vad som är nödvändigt och inte när man inte varit med om det tidigare.

Hoppas allt är bra med dig och lillbebisen! :)

2009-12-29 // 15:31:52
» sanna

bebisen behöver typ 2-3 pyamasar, lättast att ha de som man knäpper omlott!! sen overall till hemfärd med mössa o sockor, o bilstl, allt annat finns till bebisen på bb.

mjukiskläder till dej, man blöder mkt efter så tvådelad pyamas är skönast!!



sen får man ''snygga'' trosor på bb som man har deras super stora bindor i! så trosor behöver du inte heller!! =) deromot så är några påsar godis ett super tips!!

min mamma kom med massa godis o frukt till mig efter förlossningen och de va typ de enda ja ville ha=D



glöm inte ladda kameran!

lycka till

2009-12-30 // 23:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback