tips

Jag har ett tips för alla er som ska börja gymnasiet ellerär i mitten av eran gymnasieutbildning som jag önskar att jag hade gjort är att gå igenom eran programplan.
Gå igenom kurs för kurs på vad ni ska läsa just för det läsåret ni är i, och hur många poäng ni läser under året. Skriv upp kurserna och poängen för hela läsåret och vilken termin ni ska läsa detta. Det här tror jag hjälper en att motiveras och också känna sig säker på vad man ska studera och man får en chans att t.ex se att man kan tenta av en kurs för lättare schema i framtiden.
Så gå igenom era kursplaner och planera i förväg vad det är ni förväntas studera under läsåret så finner ni lite ro och kan släppa kurser som inte kommer förräns nästa år.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback