tidsperspektivet har flyttats

I och med att prinsessan har flyttat in i min mage har mitt tidsperspektiv förändrats, mina mål flyttats och mina drömmar ändrats. Nu är inte längre min artonårsdag den största milstolpen, för min dotters födelse slår det med hästlängder! Nu tänker jag inte längre på vad jag vill gå på fester på mitt höstlov, utan hur många dagar jag vill spendera på ikea ifärd med att köpa barnmöbler.
Jag tänker inte längre på vad jag ska göra efter gymnasiet, utan på hur jag ska vara en bra mamma som möjligt.
Med detta sagt menar jag inte att alla mina typiska tjej och tonårstankar. Jag tänker ofta på vilken "milf" jag kommer vara, och får ofta höra det. Jag ska inte bli en sunkig morsa som inte bryr sig om hur jag ser ut. Jag ska göra mitt bästa för att ha kvar min då fortfarande tonårskropp!
Fåfängan är det ännu inget fel på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback