skakad

Efter skolan åkte jag och Sannisen in till stan och tog en vända. Sen när vi skulle hem och stod på perrongen stod det ett gäng på sex personer som tjafsade, det var fyra killar och en tjej mot en ensam kille vad jag kan minnas. Det är såklart spännande att se folk tjafsa så jag ställde mig så att jag såg. Den här stora gruppen puttade på en ensam kille och höll på högljutt. Nyfiken i en burk kollade jag på, men vände mig om för att hålla koll på om min tunnelbana kom, då säger Sanne "Men hallå, nu slår dom honom!!". Varpå jag vänder mig om och ser de fyra killarna sparka på den ensamma killen, som ligger ner och flyger runt på golvet av de hårda sparkarna.
Utan att tveka ringer jag 112 och blir kopplad till polisen, men vid den tidpunkten hade folk runtomkring sagt ifrån- vilket tog ett tag. Men jag lämnade mina uppgifter till polisen och förklarade hur många dem var och hur killen som blev slagen såg ut. Självklart försvann misshandlarna som i ett trollslag när folk började fatta vad som pågick.

Jag är som någon kanske förstår helt skakade och kan inte förstå att det hände mitt framför mina ögon, det var helt sjukt!


» Zanna

hej !



usch, så sjukt hemskt när sänt händer !!

Har oxå ringt 112 en gång när jag såg en alkolist slå en kvinna i rullstol (oxå alkolist) det var vid kanalen här, och dom var på andra sidan. så jag skrek fakttiskt åt honom att sluta slå henne och att jag annars skulle ringa polisen.



Men ringde ändå. Det är synd bara att det tar så lång tid innan man får prata med någon !!

2009-08-31 // 18:39:00
» Elin

Jag tycker det var jättebra att du ringde polisen! Folk är inte kloka. Lycka till med mini!

2009-10-01 // 15:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback