när vi fick reda på det

Det var den 17e maj i år som min mens var försenad fem dagar, den skulle ha kommit den 12e. Ändå hade jag alla "menssymptom" såsom mensvärk, ömma bröst och trötthet plus den härliga irritationen. Så jag och Max åkte till apoteket och köpte ett test. Det tog vi med oss hem till honom där vi tillsammans gick in i duschen. Jag satte mig på toan, bad Max vända sig om då jag inte kan kissa när någon ser på, och kissade på stickan.
Sedan gick vi in i duschen, började duscha och kramade varandra. Båda skakade i kropp och sinne, och Max var alldeles blek. Jag, nyfiken som i en burk som vanligt, kunde inte vänta i fem minuter utan gick till testet som låg på handfatet. Där var det två streck...
Jag rev upp papperet som medföljt och stirrade mig blind på vad två streck betydde, " Om en rosa/lila linje syns i det stora ovala testfönstret innebär det att du är gravid. Även om linjen är mycket svag, betyder den ändå att du är gravid", löd förklaringen. Jag skrattade, gapflabbade, räckte med en skakade hand fram testet till Max och sa "Jag är gravid, jag sa ju det".


(testet har blekts väldigt mycket, men där är linjen)

Max såg livrädd ut "Är du säker?"..
Vi gick in i duschen igen, och det första han gör är att sätta sig spritt språngande på golvet, tårögd och sa rakt ut "Din pappa kommer att slå ihjäl mig". Jag stod mest bara och skrattade på gränsen till hysteriskt, vilket jag gör när jag är chockad och/eller nervös.
Det var den 17e maj vi fick reda på att någon hade flyttat in i min mage. Jag var glad, kände mig säker. Max var nervös, men sa att "Det här klarar vi av, eller hur?" med panik i ögonen.

Nu bor våran prinsessa därinne!


» ronja

okej:) gud vad mysigt!

2009-08-22 // 16:44:59

Har du alltid varit säker på att du skulle behålla barnet? Var abort aldrig ett alternativ för någon av er?

2009-08-22 // 17:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback