läskigt

Jag har glömt att berätta vad som hände när jag promenerade till färgbutiken idag. Det tar kanske 25 minuter att gå i lugn takt från mig, vilket jag gjorde också. Efter ungefär halva vägen började jag få ont i bebismagen, jag tänkte mest "äsch, det går över snart" och drog ner på tempot ytterligare och andades djupt. Men smärtorna blev bara värre och värre, så hemska så att jag till slut var tvungen att sätta mig på en bänk och bara andas för att lugna ner mig i hopp om att detta skulle lindra smärtan som befann sig i nedre delen av magen.
Smärtan var som om bebisen hade tryckt ner rumpan och töjde ut allting i magen något fruktansvärt, det spände och spred sig upp i hela magen men den koncentrerade smärtan var i nederdelen av magen, mot blydgbenet.
Jag blev riktigt uppskrämd faktiskt, och smärtan höll i sig ända tills vi gick från färgbutiken ungefär.
Nu har det gått över som tur är, det är bara en svag smärta kvar som känns lite som träningsvärk. Men jag är fortfarande orolig, varför hände det här och hur mår Mini där inne?


Det kanske är foglossningar?

2009-08-28 // 18:45:12

Nej det låter inte som foglossning, det brukar inte kännas i magen på det sätt du beskriver.. kanske tidiga sammandragningar? Inget farligt iallafall :)

2009-08-28 // 20:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback