kan vi spola fram tiden?

Även om sommaren har gått snabbt, som i rapid, så har ändå dagarna när jag väl varit  dem gått sakta. Jag har försökt sysselsätta mig så gott det går, för att fördriva tiden. För varje minut, timme och dag betyder att en minut, timme och dag har gått närmare tills min dotter kommer till världen.
Detta är varför jag längtar tills imorgon, till denna höst, för jag ska gå i skolan. Jag ska plugga, läsa dubbla kurser, gör allt för att hinna plugga så mycket som möjligt inför då min prinsessa förhoppningsvis kommer till världen. Hon ska få en utbildad mamma med ett fullständigt gymnasiebetyg, och ett bra sådant dessutom.
Mini i magen är min sporre att lysa i skolan, det är henne jag kämpar för och ska fortsätta ända till jag har lyckats. Därför längtar jag till skolan sätter igång, som kommer fylla mina dagar med aktiviteter och tidsfördriv. Vilket betyder att tiden kommer att gå snabbare, och genom ett trollslag kommer jag stå där på nyårsafton med fina betyg och lova mig och alla andra att jag ska bli en av världens bästa mammor, med styrka, kärlek, tålamod och glädje.
Så nu längtar jag till hösten, för varje dag som går snabbt innebär en dag närmare mitt livs största dag.




Massa lycka till med skolan och lilla prinsessan:)) Tror det kommer gå galant för dig:):)

2009-08-23 // 22:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback