illa berörd

Jag sitter och ser på 16 and pregnant på MTV.com. Det är en serie om 16åriga tjejer är med barn och man får då följa dem i graviditeten och all den omställning som sker. Alla utom en behöll barnet medans den enda som inte gjorde det adopterade bort sitt barn.
Serien belyser allt det hårda och tuffa med att få barn ung, och aldrig får man höra tjejerna säga "Det är tufft, men mitt barn är det bästa som hänt mig". Man får bara höra hårda ord som "Det här är man ämnad att göra när jag är 30, allt är så svårt". Den starkaste av lampor lyser på problemen och alla de hinder som finns, och det positiva och älskvärda med att få barn ligger i skymundan.

Visst, att få barn ung är inte idealiskt, men barnet är ändå det bästa som någonsin kommer att hända mig. Mitt barn kommer att bli så älskat och jag kommer älska allt det som är hårt och tufft med mitt barn. Allt kommer att vara värt det.


Den där serien var inte riktigt rättvis tycker jag. Avsnittet där barnet adopterades bort var dock väldigt berörande. Vilka starka människor dom måsta vara som orkade gå igenom en sånn sak.

2009-08-05 // 20:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback