foglossning?

Här står jag, sjutton och naiv och tror att foglossning inte kan komma förräns senare i graviditeten fick nyss en kommentar om att det kanske är just det jag har. Detta skrämmer mig och nu ska jag banne mig läsa på som tusan om detta. Under tiden kanske ni har något tips för att lindra- om det går?


hej :) jag är gravid i 7 månaden och jag har samma problem som du har och jag fick höra att foglossning kunde komma nästan från början. vilket inte är så kul eller uppiggande att höra men har man otur så har man. om jag vore du skulle ja gå och köpa magbälten dom ger stöd och underlättar lite :)

2009-08-28 // 19:34:19

Jag hoppas att det inte är det du har. Jag hade aldrig det. Men har hört att man kan få svårt och gå + att det tar ont att gå av foglossningar. Förhoppningsvis är det inte det du har. Men det kan ju tyvärr drabba vissa :/. På BB träffade jag en kvinna som kom till sjukhuset då och då och gjorde en akupunktur. Och hon sa att foglossningarna försvann av det! Riktigt häftigt! Dock funkar det tyvärr inte för alla. Men det kan du ju alltid prov :)Vad mer som går att göra åt det vet jag tyvärr inte. Men hör med din BM!

2009-08-28 // 21:24:50

Jag har haft tur och inte känt av någon foglossning förrän nu på slutet! Men nu är det också riktigt jobbigt >: Det jag tycker kan hjälpa är att ta alvedon och sen lägga sig på sidan med en värmekudde på magen/ryggen/sidan, vart man nu har som ondast.. Sen att undvika att gå i trappor, för det gör det mycket värre iaf för mej!

2009-08-29 // 11:55:44

Hej darlin..

Vet du, det kan mycket väl vara foglossningar. Jättevanligt, och kan komma supertidigt. Jag hade tur och fick inte det, däremot har jag nära vänner som beskriver det liknande som du gör.

Det finns massor av tips.. bland annat ett bälte som man kan ha för att stödja upp när det blir tyngre, och gravidvattengympa! Det sista gick jag på för mina knän och det är toppen! Prata med din barnmorska om det, så kan du få en remiss och gå gratis på sådant.. kan verkligen rekomendera.

Och om det inte är foglossningar så kan du få som jag fick, allmänt ont i magen då och då.. antingen är det lite förstoppning, (supervanligt, ät päron, plommon eller liknande) eller så är det bara allmänt ont.. jag hade så, oftast ingen fara, men säg det till barnmorskan ändå..



Puss och kraam! /johanna

2009-08-29 // 16:34:11

Man kan få foglossningar när som helst... När min mamma var gravid med mig så fick hon det jättetidigt...

2009-08-29 // 18:43:24

Jag har haft foglossningar till & från enda sen vecka 20 , jag skulle kunna hänga mig när de är som värsta.. Jag kan bli sittandes/liggandes i flera dagar för jag inte kan gå & är i vecka 36 nu , så snart är de "över".. Men undvik trappor , knöliga vägar m.m , ha även bra skor på dig om du ska gå för de har hjälpt mig lite iaf.. Hoppas de går över :)

2009-09-01 // 10:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback