en lång dag

Nu är jag hemma efter en lång dag med barnpassning. Imorse började vi tio i nio vilket innebar att vi behövde gå upp klockan sju, och jag var helt slut!
Dagen har gått fort och smärtfritt, så nu sitter jag utslagen i sängen med ruffsigt hår och hängiga ögon.
Jobbet har inneburit att jag och 6 andra har passat hörselskadade barn medans deras föräldrar varit på föreläsningar och utbildningar om teckenspråk, vilka min pappa lett några av. Så jag har spenderat de här två dagarna med att lärt mig lite teckenspråk och lekt med barn. Vilket jobb va? Det har passat mig utmärkt och barnen har varit helt fantastiska.

Igår på ungmamma-träffen var vi sju tjejer som åt middag på en restaurang på söder. Jag var yngst, men det gjorde inte mig något. Det var en trevlig kväll där jag inte behövde hejda mig för att prata om bebisar, graviditet och liknande vilket jag ibland behöver göra när jag träffar andra kompisar då jag märker att det lätt blir bara snack om sådana saker.
Det var en givande kväll som jag tyckte var både lärorikt och roligt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback