Livet

För ett och ett halvt år sedan såg livet bra mycket annorlunda ut. Vi bodde i vår lilla tvåa i Alvik, jag pluggade halvhjärtat, lollan gick på förskolan och Max jobbade på. Vad har vi gjort sedan dess?
 
Jag har skaffat mig ett jobb, vilket känns som en extrem lättnad. Jag jobbar som säljare på Scorett 25 timmar i veckan sedan ett år tillbaka. Jag trivs så fantastiskt bra. Trodde aldrig att jag skulle  tycka om att jobba men säljare men tydligen passar det mig fantastiskt bra. Dessutom, kan det bli bättre än skor? 
 
Sedan till den största förändringen.. VI HAR FLYTTAT!!!!!! I mars tidigare i år köpte vi vår första lägenhet, och flyttlasset gick i maj. Lyckan är total och vi är så nöjda. Vi gjorde ett kap på en gammal lägenhet i området där vi båda vuxit upp. En trea som vi i stort sett totalrenoverat. Det har varit ett väldans slit i processen. Måleri, golvläggning, rivandet av en vägg, helt nytt kök och omplanering har vi kämpat med. Än är det inte färdigt men vi har kommit en bra bit på vägen och vi känner oss verkligen hemma här. 
 
Detta är en del av det rivna köket för några månader sedan.
 
 
Jag och Max kilar stadigt och jag tror att jag är mer kär än någonsin, lite fnittrig om ni förstår vad jag menar?
Jaa det var en snabb catch up. Tiden går så fort att jag knappt hinner med känns det som.
 
Märks det att bloggandet är ringrostigt? Jag tror det jag.


 
 
 
 
 
 


» Maria

Ska bli så spännande att få följa er igen :) Och hoppas man får se mer från renoveringen, sånt är skoj ;P

2012-11-03 // 11:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback