vad är det folk inte förstår?

Ja här kommer klagomål.
Jag förstår inte varför folk envisas med att kalla mig tjock. Dagligen får jag höra ord som "tjockis, knubbis". Vareviga dag får jag höra "Men oj, vad stor du har blivit!".
Varför skulle jag tycka att detta var kul?
En annan sak är om man säger att magen blivit stor, men även det är inte så jättekul att höra varje dag. Jag vet ju om att jag blir större och större. Det betyder inte att jag tycker det är roligt att gå från vältränad och någorlunda smal med en platt mage till såhär stor som jag är nu! Jag tycker det är jobbigt även om jag älskar Mini mer än något annat!
Det är inte lätt att bli större än den lilla människa man är egentligen. Jag tycker faktiskt inte det. Så varför tycker folk det är roligt att kalla mig tjockis jämt och ständigt? Ska jag bli glad?
Det är inte lätt att bli så pass mycket större än förr.

Jag är inte TJOCK, jag har fått stor mage och stora tuttar. Jag kan fortfarande ha mina gamla jeans, bara att jag inte kan knäppa dom för att magen är i vägen. Inget annat än tuttarna och magen har blivit större!
Jag blir större, JA, det är oundvikligt. Men det spelar ingen roll hur mycket jag går upp eller hur stor just DU tycker att jag är, för varje gravidmage är individuell. Vissa blir enorma, vissa syns det inte lika mycket på. Jag blir så stor Mini behöver.

Sluta kalla mig tjock och att magen blivit så stor. Om ni har något att säga om magen säg något liknande" vad fin magen är, bra att Mini växer där inne" eller håll käften. Jag vill inte höra hur tjock jag är, det är tillräckligt svårt för mig själv att inse det varenda dag!

Skulle jag börja kalla icke-gravida för "tjockis" skulle det bli ett fruktansvärt liv!!

Ja, min mage växer, det SKA den göra. Sluta kalla mig tjockis, sluta säg att jag är stor,  det räcker med att jag vet om det.
Det viktigaste är att Mini växer som hon ska.


hej klara!

jag måste bara säga att jag tycker att din mage är fin, och jag tycker att du verkar vara en otroligt stark och bra tjej.

kramar

amanda

2009-09-23 // 23:54:25

Jag tar det som en komplimang om någon säger det *=) förra graviditeten såg man knappt min mage förens mot slutet. Det va väldigt tråkigt att folk aldrig kommenterade magen då!

2009-09-24 // 08:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback