tvåsiffrigt

Om 14 dagar kommer vi vara nere på den tvåsiffriga nedräkningen. Då är det bara 99 dagar tills våran älskling är beräknad att komma! Tänk er, 99 dagar, det är väl inte så mycket? Herregud, det är helt sinnessjukt. Jag ska bli mamma om 114 dagar, eller ja, runt då i alla fall.
Jag ser framför mig att Mini kommer en vecka över tiden. Men jag kanske går ännu mer över tiden vilket är vanligt för förstföderskor. Men senast den femte februari 2010 är jag och Max föräldrar till ett litet knyte.
Om allting går bra, ekar i mitt huvud nu. Jag tränger undan alla dessa tankar och försöker fokusera och vara lycklig för den tid jag får med min prinsessa i Magen.
Tänk om hon kommer tidigare än den tjugonde januari? Det betyder att jag om tre månader är mamma. Ovissheten är spännande men skrämmande. Jag har sagt att om jag får värkar i mellandagarna så kniper jag, haha. Jag tänker inte föda ett decemberbarn, det har jag sagt sedan första början av denna graviditet. Jag är själv ett novemberbarn och avsjyr att fylla år så sent på året.
Det ska Mini få slippa har jag fått för mig, så jag kniper som sagt om hon visar tecken på att komma innan årsskiftet!

Det är mycket som snurrar i huvudet, hur var när? Vart ska jag föda egentligen? Vart födde ni andra som bor i stockholm? Var det bra där? Vad rekommenderas?
Vilken ställning är att föredra?


En sak vet jag; jag ska hålla mig hema så länge jag klarar av, sedan åker vi in. Väl på förlossningen vill jag få bada och ta lustgas tills jag är kanske 7 cm öppen, och då få epiduralen. Detta är min bild just nu, men den kanske ändras med tiden. Jag tror dessutom att jag vill föda på pall, för att få så mycket hjälp av gravitationen som möjligt i utdrivningsskedet.




» zanna

Du vet, jag skulle fått en bebis 12 januari :)

Hade vi vart lika långt gångna i stort sett :)



KRAM

2009-09-28 // 10:52:21

Jag är född i November och har aldrig lidit av det! Mitt barn är beräknad till 25 dec och det ska bli riktigt mysig tycker jag! Tänk att fira jul med en liten liten bebis! Så jag håller tummarna att den kommer några dagar innan julafton!

2009-09-28 // 11:30:23

Jag är född i November och har aldrig lidit av det! Mitt barn är beräknad till 25 dec och det ska bli riktigt mysig tycker jag! Tänk att fira jul med en liten liten bebis! Så jag håller tummarna att den kommer några dagar innan julafton!

2009-09-28 // 11:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback