trist

Idag var det tänkt stadsvandring i stan med klassen vid sex. Vid sju hade jag gått med ont i magen i en halvtimme och stod inte ut mer, ville bara bort, sitta ner och vila. Så jag och Sanne smet och åkte hem. Så nu är jag hemma och känner mig rätt besviken över att jag inte ens kan gå i mer än en timme längre. Jag känner mig så hjälplös på något sätt. Jag vet att foglossning inte är skadligt varken för mig eller Mini, men ont gör det!
Så nu är jag hemma och har köpt med mig cola, cashew nötter och blåbärssoppa. Det var vad jag var sugen på så då köpte jag hem det, men nu har jag redan lessnat på det alltihopa, som vanligt.
Imorgon ska jag ta upp foglossningen med min barnmorska för att se om hon kan ge mig en remiss till sjukgymnastik eller vattengympa som jag hört ska vara bra tydligen.
Behovet av ett par mammabyxor växer alltmer, men jag hittar aldrig några fina i butikerna, vilket känns så orättvist! Jag behöver vekligen ett par men är väl för kräsen för att nöja mig med dom. Men dom kostar ju 500 kr typ också vilket känns onödigt att lägga på ett par byxor man bara tycker "sådär" om..
Vi får se hur det blir.

Nu ser jag på "Octomom", kvinnan som fick åttlingar. Jag sitter mest häpet och försöker förstå, vilket inte går så bra.


» Finni

sv:

Jag går en naturlinje, och på min skola så läser man i princip allting i tvåan, så trean är jätteslappt. Plus att jag har lite tur att jag kan läs in alla individuella val hemifrån då jag tentar av tyska steg 4 och 5. Däremot så kommer jag behöva läsa två eller tre kurser på distans, och det tänkte jag göra i vår när bebisen kommit. Dom kommer ju ändå sova mycket i början så det är bara att kämpa på :)

Du har inte tänk på att göra distans också? Då kan du ju disponera ut det lite i höst också tror jag. Om du har för mycket poäng för att orka när lillan kommer!

2009-09-02 // 09:16:04
» Emma

Finns ju mammakläder på hm.se och ellos.se mm, kanske finns nå fint där?!!

2009-09-02 // 09:28:17
» Finni

Förresten, jag har ett par assnygga mammajeans från HM. Till och med mina ickegravida kompisar vill ha ett par! Så kika där om du inte redan gjort det :)

2009-09-02 // 09:29:03
» Finni

Aha, jo jag förstår! Men samtidigt kan du ju läsa distans under flera år, så det är ingen brådska!



Nej jag vet, det är lite krångligt med storlekarna, men sist jag var där hade dom allt i de flesta storlekarna. Det enda jag tycker är jobbigt är att magen blir för stor för det där bandet medan jeansen är för stora i benen och rumpan.



Nej, jag vet verkligen inte, det är så svårt! Sedan är det jobbigt när alla har åsikter om namnet också. Även om man själv gillar något så blir man ju inte direkt glad när någon annan klankar ner på det, men men. Vilket är favoritnamnet just nu av alla era förslag då? :)



Ja, gud vad kul, berätta mer!

2009-09-02 // 11:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback