svar på kommentar

Fast det där med att allt fixar sig är inte sant. Du säger att pengar alltid fixar sig på ett eller annat sätt. Så är det inte. Jag har inget emot att du är ung och skaffar barn. Men jag tror ändå att det är ett oerhört stort beslut och att om man inte har en hållbar ekonomi så borde man avstå från att behålla barnet.
Jag påstår inte att man måste ge barnen alla leksaker i världen, men den uppfattningen jag fått av din ekonomi är att du knappt har råd med grundläggande kostnader. Men jag kan ju ha fel också.

Tyvärr gav jag skenet av att jag kanske är av uppfattningen att man inte behöver pengar för att kunna ta hand om barn. Detta tycker jag absolut inte, jag inser vikten av att ha en hållbar ekonomi för att försörja ett barn.
Min ekonomi just nu är väldigt begränsad ja, av den enkla anledningen att jag sparar så mycket pengar som möjligt till mitt kommande barn. Jag skulle kunna handla kläder och annat som jag egentligen inte behöver, men jag väljer att avstå för mitt barn för att spara dem pengarna åt henne tills när hon blir större. Detta är ett medvetet val jag gjort där jag ser det som en väldigt bra egenskap. Jag tänker inte passa på att slösa pengar nu innan hon kommer bara för att jag ska passa på för att senare hålla i alla korvören. Jag väljer att spara medvetet och lägger enbart pengar på t.ex. ett par mammajeans, vilket jag inte ens kände var nödvändigt egentligen.
Vad jag trodde visade jag mig här på bloggen ändå vara en förståndig tjej som resonerar moget i vårat beslut att få barn i så pass tidig ålder. Uppenbarligen har den bilden misstolkats, antingen av det faktum att jag är ung eller av något jag skrivit.
Vi kommer inte behöva gå på bidrag, vi kommer inte heller leva i överdåd, men kunna leva och spara kommer vi att göra.
Jag sätter min ännu ofödda dotter i första rummet, alltid, hon kommer att komma i första hand så länge jag lever. Därför väljer jag att spara pengar för henne, och finner det konstigt att jag ska behöva försvara det här. Men nu vet ni varför jag säger att min kort är tomt, för där är alla pengar bortflyttade ifrån till mitt ännu ofödda barns sparkonto.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback