röda läppar i 7 steg

Börja med att återfukta läpparna ordentligt för att få bort all eventuell torr hud. Jag anvnder mig av Idomin läppbalsam för det absorberas snabbt. Finns att köpa på t.ex. ica.

Ta sedan en läppenna och fyll i konturerna av läpparna. Jag använder Isadora colormatic lip contour nr 87 True red. Finns att köpa på t.ex. H&M.

Fyll sedan i hela läpparna med läpppennan.

Måla ett rött läppstift över de ifyllda läpparna. Jag använder mig av Viva la Diva nr 54. Det är ett glansigt läppstift.

Tryck läpparna mot en pappersbit, så att det överflödiga läppstiftet tas bort.

Hr skulle jag i vanliga fall pudra med ett vanligt puder över läpparna, men mina läppar är så torra så vill inte öka risken för flagor, därför hoppar jag över det steget och målar det andra lagret med läppstift på en gång istället.

Valfritt steg: måla ett glans över hela läpparna för mer "plut".

Måla lite med vit eyeliner vid läppbågen upptill och precis nedanför underläppen. Jag använder en vanlig vit eyeliner från H&M.


KLART!


Snyggt!

2009-09-17 // 17:22:50
» CD

ååh jag vet en som borde läsa det här och dra lärdom

2009-09-17 // 19:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback