låt oss vara tysta

Vissa ord behöver du inte säga älskade, jag ser dem i sättet du andas. Jag ser formuleringarna som inte tycks ta ljud från dina stämband i dina rörelser. Du behöver inte, andas istället och sitt bara tyst. Njut av vår gemensamma tystnad som jag så gärna delar med dig. Kom, jag ska lugna dig. Jag kan stryka dig såhär för då vet jag att jag drar i dina kroppsliga silkestrådar, jag vet att du spinner som en katt. I takt med att din rygg kutar sig och sträcker sig likt blommor mot det första solljuset vid gryningen smeker jag din vackra rygg med mina vana händer. Mina rörelser är invanda, inpräntade, precis som välkörda vägar och flitigt använda skidspår som blivit isiga.
Jag leker mellan dina födelsemärken som alla är lika vackra, jag skådar dom med beundran alltmedan din rygg hävs upp och ner för den nu lugnade andningen.
Du är så vacker, vet du det, jag försöker överföra den vetskapen genom mina händer, in i din kropp. Vet du? För mig, just i detta ögonblick, är du fulländad. Jag ser inte ens ditt ansikte, men sättet du tycks dras mot mig som sega magneter visar mig hur mycket du njuter. Du behöver inte säga ett ord, så sch. Vi klarar oss bra såhär, tysta och nära.
Jag älskar dig, ord jag inte behöver säga i detta ögonblick för jag tror att du vet, kanske känner du dem i sättet jag varsamt låter min hand sväva över din hud, kanske hör du det i sättet jag har ur mig mina andetag, men jag hoppas att du vet.


» Jenny

Ja vi kan alltid enas om att någon poet, det blir du nog aldrig.

2009-09-08 // 22:34:30
» Klara

Haha, tack för den fina upplysningen.

2009-09-08 // 22:46:28

jag tycker det var vacker :)

2009-09-09 // 08:22:16

haha, du kan ju inte ens svensk gramatik.

2009-09-09 // 13:14:42
» Maja

Jag har alltid beundrat dig för att du är så bra på att skriva klara :)Tror du är medveten om det själv också! Hoppas att Mini ärver den fina egenskapen, det kommer hon ha nytta av i livet.

kram

2009-09-09 // 23:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback