drömmar om långt bort

Har spenderat den senaste timmen åt att klicka på lägenheter. Jag kollar på bostadsrätter som kostar under en miljon att köpa. Jag ser lägenheter med tre rum och kök där min och Max dotter kanske lär sig gå, där hon kryper runt på golven och jollrar.
Det är orealtistiskt just nu, det vet jag. Men drömmarna finns där, drömmarna om ett eget hem  med mannen jag älskar, och min framtida, ännu ofödda, dotter.
Det finns så mycket, men det kostar också mycket..

Det kommer dröja, men jag längtar.


Hej Klara,

Senast jag såg dig var ute i din mammas stuga. Tror att du precis hade träffat Max då. Hört att du ska bli mamma - grattis. Du är en stark tjej och klarar dig bra... Glöm bara inte bort den starkes ansvar; att ta hand om och bry sig om... Hör av dig så ska jag berätta en bra historia - den har hjälpt mig genom åren.

Be din Max att pussa "Mini" från mig... jag antar att du inte är vig nog...

2009-09-13 // 19:31:33
» Calle

Hej Klara,



Stämmer bra - vi flyttade till Barbados men bor nu i Australien. Vi sågs nog bara några ggr...



Sitter på Heathrow, London, och de har lite tuffa brandväggar här. Tillåter inte mail till hotmail - så jag gör såhär istället. Du har min mail så jag kan svara bättre och snabbare när jag kommer hem.



Pratar med din mamma ibland och hon har förstås berättat. Du är faktiskt yngre än jag var när jag blev pappa. Jag lyckades dock att vara två barnspappa när jag var 23 - det du...då får du ligga i...lättare att bli pappa än mamma...



Jag har försökt att ha några regler att leva efter. Den stora för mig är; "att man kan ljuga för alla andra - så länge man inte ljuger för sig själv..." Det gäller att vara medveten om vad man gör...



Det var dock inte historien - den är;



"Det var en gång (klassisk historia) en man som åkte bil uppför ett berg. Vägen var smal och två bilar kunde inte mötas. När han var nästan ända uppe så började en annan man köra nedåt. De möttes förstås och mannen som just startat sin nedfärd vevade ned fönstret och skrek - "jag backar inte för någon jävla idiot!!!!" Då sade den andra mannen glatt -"men det gör jag" och så backade han hela vägen ned"



Vem är starkast tycker du? En tanke som jag haft hjälp av många ggr.



Snart igen... Calle

2009-09-13 // 20:08:53
» Calle

Hej Klara,



Stämmer bra - vi flyttade till Barbados men bor nu i Australien. Vi sågs nog bara några ggr...



Sitter på Heathrow, London, och de har lite tuffa brandväggar här. Tillåter inte mail till hotmail - så jag gör såhär istället. Du har min mail så jag kan svara bättre och snabbare när jag kommer hem.



Pratar med din mamma ibland och hon har förstås berättat. Du är faktiskt yngre än jag var när jag blev pappa. Jag lyckades dock att vara två barnspappa när jag var 23 - det du...då får du ligga i...lättare att bli pappa än mamma...



Jag har försökt att ha några regler att leva efter. Den stora för mig är; "att man kan ljuga för alla andra - så länge man inte ljuger för sig själv..." Det gäller att vara medveten om vad man gör...



Det var dock inte historien - den är;



"Det var en gång (klassisk historia) en man som åkte bil uppför ett berg. Vägen var smal och två bilar kunde inte mötas. När han var nästan ända uppe så började en annan man köra nedåt. De möttes förstås och mannen som just startat sin nedfärd vevade ned fönstret och skrek - "jag backar inte för någon jävla idiot!!!!" Då sade den andra mannen glatt -"men det gör jag" och så backade han hela vägen ned"



Vem är starkast tycker du? En tanke som jag haft hjälp av många ggr.



Snart igen... Calle

2009-09-13 // 20:09:34
» Calle

Ledsen att behöva skriva det här (jävla terroristrädda engelsmän), men - det vi pratar om stannar mellan oss... för alltid...



Skriver bättre svar på mailen när jag kommer hem... sköt om dig så länge...

2009-09-13 // 20:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback