Lilla fläskkorven

Igår var vi på ett lite försenat tvåmånaders besök på bvc, pga min tidigare förvirring..
Cornelia väger nu 5410 gram och är 57,5 centimeter lång! Inte illa pinkat säger jag. Läkarkontrollen var felfri så då var vi nöjda.

En sak jag undrar över är varför mina barn kan ha storlek 50 så länge? Jag hör jämt folk prata om att "nej 50 har man knappt alls!". Cornelia var en riktig averagebebis när hon föddes, och som sagt väger hon mer än fem kilo nu och vi kör fortfarande storlek 50!? Det är inte ens tight på henne ännu? Det var precis likadant med Louisa när hon föddes. Har mina barn exceptionellt korta överkroppar? Ekonomiskt är det i vart fall, men tråkigt för man vill ju ha en ursäkt att få köpa hela Newbiekollektionen..


Cornelia blev i alla fall väldigt förvånad när hon hörde att hon gått upp närmare ett kilo sedan sist!(den osuddiga bilden finns på min instagram, annasofiaklara)




» mosan

kolla in http://stinalee.se/ hur hon tar anonyma foton på sina barn. med bra vinklar slipper man sudda nästan hela bilder.. ett annat tips är att sätta en grå cirkel över ansiktet ;)

2013-08-02 // 10:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback