Louisa sex månader!

Idag fyller Louisa sex hela månader, är det bara jag eller går tiden så fort så att man inte hinner med? Det känns, på fullt allvar, som om det vore igår jag födde henne. Sex månader sedan jag gick runt med värkar hemma och packade ihop det sista i bb-väskan. Detta skrev jag morgonen den 15e januari:

"Hit me with your best shot säger jag bara. Nu har jag haft värkar sedan halv sex imorse, så vi får se om det drar igång ordentligt eller om det lugnar ner sig. Max är underbar såklart och tjatar om att vi ska åka in för att han vill ha lustgasen, haha.
Värkarna kommer var 5 till varannan minut och varar i en minut ungefär. Ont gör det men inte värre än grov mensvärk och imellan värkarna känns det inte överhuvudtaget. Jag är mest bara trött och önskar att jag skulle få sova några timmar för att vila upp mig för det som komma skall.

Förlossningen är varslad och jag fick rådet att stanna hemma så länge jag orkar, vilket jag definitivt ska, vill inte bli hemskickad..

spännande spännande"


Louisa vid sex månaders ålder:

Sitta själv
Åla sig fram
Har två tänder
Ammas
Äter två mål "mat" per dag bestående av gröt och fruktpuré
Vaknar ungefär två gånger per natt
Rulla från rygg till mage
Rulla från mage till rygg
Skrattar
Har börjat visa tecken på blyghet mot de hon inte känner
Är väldigt charmig mot de flesta då hon vant sig vid dom
Är väldigt mammig
Drar en väldigt gärna i håret
Stoppar in nappen själv

Är mammas lilla gosegris.



Bild kommer!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback