svar på fråga

Jag undrar hur folk i din klass har tagit att du är gravid. Liksom, vad sa de efter sommaren och du helt plötsligt hade blivit helt rund? Har du fått några elaka kommentarer?

De som jag pratat med om just graviditeten är mest nyfikna och tycker det verkar spännande. Den första dagen var det väl mycket blickar innan nyheten hade hunnit sprida sig till alla i klassen. Men de följande dagarna föll väl poletten ner och jag fick frågor om småsaker.
Nu är det däremot några som tisslar och tasslar och verkligen glor, vilket känns obehagligt. De har ju chansen att fråga saker, men tar den inte utan stirrar extremt odiskret istället.
Så stirrandet på magen tar jag som en elak kommentar, jag är inget zoo-djur. Men annars är folk mest bara nyfikna och ser väl Mini i magen som en chans att fråga saker de kanske inte vet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback